Вітаю у Ольги!
Главная
Вход
Регистрация
Середа, 18.06.2025, 00:39Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Наше опитування
Оцініть мою роботу
Всього відповідей: 14

Тема.  Професії наших батьків

       Мета:

  • виховувати любов до праці;
  • розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії у суспільстві;
  • формувати вміння та навички самостійного пошуку і опрацювання літератури;
  • формувати  почуття поваги до людей праці;

       Форма: усний журнал.

       Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, кросворд, виставка фотографій  «Професії моїх батьків»

       Попередня підготовка:

- збір інформації, перегляд літератури, телепередач, сторінок Інтернету;

 - збір малюнків, картинок, фото з теми;

Хід виховного заходу

І. Організаційний момент.

Вчитель:    Сідайте,діти, у гурті

                       Зустрілися ми знову!

                       Про славні руки золоті

                       Я поведу розмову.

                       Ті руки звичні до землі,

                       Будують, вміють шити…

                       Ми часто бачимо мозолі

                       На їх долонях, діти.

                       Всі вдячні золотим рукам,

                       Я теж їх поважаю.

                       Тож хочу розповісти вам

                       Усе про них ,що знаю.

ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок

       1.Мотивація

  1. Чи думали ви коли – небудь над тим,скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

       Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

  • А розпочати наш урок я хочу з загадок, а ви повинні вгадати професію, яка в ній описується

       Ще всі навколо міцно сплять,

      а він вже встати встиг,

      аби духмяним калачем

       ти смакувати зміг.  (Пекар )

Тобі задачі заважкі —

 терпляче пояснив.

Зчепились в класі хлопчаки

 — він їх  розборонив. (Вчитель)

Гроші витрачає вміло:

  він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає,

    їх на вітер не пускає (Бізнесмен)    

Він такий же, як і ми,

непомітний між людьми.

А в театрі грає ролі:

нині — вчителя у школі,

завтра буде інша роль —

 то бідняк він, то король. (Актор)

Хто в лікарні по палаті

 ходить в білому халаті?

    Хто людей з біди рятує,

   хто хвороби всі лікує?... (лікар).

В літню пору, в час осінній,

навесні — в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

  1. . Повідомлення теми та мети уроку.
  • Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею,  навчимося поважати людей праці.

ІІ. Основна частина.

  1. Класний керівник. Що ж таке професія? Професія — це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель узагалі», а є — учитель початкових класів, учитель географії, математики тощо, інженер може бути інженером-електриком, інженером-програмістом, інженером-механіком тощо.

Світ професій дуже великий. їх налічується близько шести тисяч. Професії умовно поділено на п’ять груп:

I - людина - природа;
II - людина - техніка;
III - людина - людина;
IV - людина - знакова система;
V - художній образ.
I - До першого типу належать такі професії: педагог, лікар, продавець, мерчандайзер... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість.
II - До другого типу можна віднести такі професії: інженер, водій, електрик, слюсар... Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.
III - Третій тип об'єднує професії ветеринара, агронома, геолога...
IV - Четвертий тип включає такі, наприклад, професії, як програміст, економіст, коректор, менеджер, бухгалтер.
V - І нарешті, до п'ятого типу вчені відносять професії музиканта, актора, письменника, художника, архітектора, дизайнера, модельєра, косметолога...

  1. Бесіда про професії батьків.

Вчитель:

Подумайте та скажіть до якої групи відносяться професії ваших батьків?

Розкажіть про неї.

  1. Гра "Без труда нема плода".
  • Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?
  • А якщо не працює електрик?
  • Якщо вчителі не вийдуть на роботу?
  • Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні?
  • А коли шахтарі перестануть видобувати вугілля?
  • Яка професія найважливіша?

Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

  1.  Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель: - Кожен із вас може назвати ту чи іншу професію, про яку дізнався із книжок або про яку розповідали інші. А чи знаєте ви їхні назви ми переконаємося коли розгадаємо кросворд

       Гра-пантоміма «Вгадай професію» (один учень задумує професію і показує її імітуючи рухами, інші учні відгадують, учень який відгадав продовжує гру)

ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумків (рефлексія)

Вчитель. Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія».

Учень:

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,                            

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

І я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Інформатика для всіх
  • Методичний портал
  • Національна освітня платформа "Всеосвіта"
  • Олімпіада з інформатики