Турнір «Веселих інформатиків»
(позакласний захід з інформатики, 5 клас)
Мета:
- розвиток стійкого інтересу до інформатики;
- формування творчої особистості;
- формування комунікаційної компетенції;
- виховання поваги до суперника, стійкості, волі до перемоги, спритності;
- повторення й закріплення основного матеріалу в нестандартній формі;
- розширення зв'язків з іншими предметами.
Устаткування:
- ноутбук
- ПК
- проектор, екран
- картки з завданнями для команд
- бланки для журі
- робочі файли
- призи, грамоти
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
Вчитель за тиждень до турніру дає домашнє завдання командам (6+1чол.) придумати
- Назву команди
- Девіз команди
- Привітання
- Три запитання суперникам
СЦЕНАРІЙ ТУРНІРУ
На екрані презентація, яка буде ілюструвати хід турніру
Ведучий 1: Доброго дня, вельмишановне товариство!
Ведучий 2: Доброго дня, шановні друзі!
Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Нехай всім командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Змагання починається!
Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному залі. Хтось з великих казав: „Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його”.
Ведучий 2: І ось сьогодні у нас свято - турнір Веселих інформатиків за участю учнів 5-А класу.
Ведучий 1:
Інформатика — наука,
Про яку скажу вам так,
Що без неї не запустиш
Ні ракету, ні літак.
Ось включаю я комп'ютер,
Загорається екран,
Натискаю кнопку Enter
І пірнаю в океан.
Інтернету шир безмежна
У комп'ютері сидить.
Треба швидкість тут шалену,
щоб цей космос облетіть.
Поринаю з головою
Я в програми Word, Excel,
Ще й дзвіночка попрохаю
Не дзвонити цілий день.
Друзям всім своїм бажаю
Із комп'ютером дружить.
За плечима, я вважаю,
ці знання нам не носить.
Ведучий 2: Сьогоднішній конкурс буде оцінювати журі до складу якого ввійшли:___________________________________________________________
Привітаймо наше журі оплесками.
Ведучий 1: Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс.
Ведучий 2: А почнемо ми звісно зі знайомства. Умови конкурсу прості. Кожна команда повинна представити себе.
Ми починаємо перший конкурс «Представлення команд».
Ведучий 1: Перш ніж розпочати, я запрошую капітанів команд на жеребкування, за яким визначиться порядок виступів.
Ведучий 2: Саме час нагадати журі і глядачам, що максимальна кількість балів за цей конкурс – 4 бали.
Ведучий 1: Отже, розпочнемо.
Ведучий 2: Ми запрошуємо 1-шу, 2-гу, 3-тю, 4-ту команду.
Команди представляють
- назву
- девіз
- привітання.
Ведучий 1: Надаємо слово журі.
Ведучий 2: Наступний конкурс – „Домашнє завдання ”.
Ведучий 1: Кожна команда повинна була підготувати по питанню своїм суперникам. Правильна відповідь буде коштувати вам 1 бал. Цікаве питання може дати команді, яка його придумала, 0,5б.
Ведучий 2: Отже запрошуємо 1 команду. Ваше питання 2 команді.
Ваше питання 3 команді. Ваше питання 4 команді
Ведучий 1: Запрошуємо 2 команду. Ваше питання 1 команді.
Ваше питання 3 команді. Ваше питання 4 команді
Ведучий 2: Запрошуємо 3 команду. Ваше питання 1 команді. Ваше питання 2 команді. Ваше питання 4 команді.
Ведучий 1: Запрошуємо 4 команду. Ваше питання 1 команді. Ваше питання 2 команді. Ваше питання 3 команді.
Ведучий 2: Для свого рішучого слова запрошується журі.
Ведучий 1: Після таких результатів дуже впевнено розпочинаємо третій бій – музичний конкурс «Лінгвісти».
Ведучий 2: В цьому конкурсі вам необхідно згадати та написати слова з інформатики, які б містили ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Перемагає та команда, яка більше придумала слів за 2 хвилини.
Ведучий 1: Виграє та команда, що складе більше слів. Оцінюється конкурс: 1 слово – 0,5 бала. Час пішов.
Команди кожна за своїм столом на папері складають список слів.
Ведучий 2: Час закінчився. Передайте листки жюрі.
По кількості слів в стовпчику кожної команди журі рахує бали.
Ведучий 1: Просимо журі оголосити результати конкурсу „Лінгвістів ” та загальне положення команд.
Ведучий 1: А тепер у нас конкурс капітанів „Пантоміма”.
Ведучий 2: Зараз капітани за допомогою міміки й жестів будуть зображати той предмет з інформатики чи дію, що написана у них на аркуші. Ваша команда повинна відгадати, що вони зображають.
Ведучий 1: Прошу капітанів отримати в мене завдання. За відгадане слово команда отримає 1 бал.
На карточках написано: Зобразити мімікою й жестами:
для команди 1: сканер, комп завис
для команди 2: принтер, Геймер за грою
для команди 3: монітор, комп’ютерний вірус
для команди 4: навушники, клавіша клавіатури
Ведучий 1: Слово журі.
Ведучий 2: Наступний конкурс «Розгадай кросворд». За 3хвил. відгадайте кросворд. Якщо якась команда справилась, конкурс закінчується.
Командам роздають листки з кросвордом. Кожна починає працювати за своїм столом.
Ведучий 1: Тим часом одна команда справилась з кросвордом, і всі здають свої листки журі.
На екрані з’являється слайд з правильно заповненим кросвордом.
Ведучий 2: Ми попросимо журі підбити підсумки цього конкурсу. За кожне відгадане слово – 1 бал.
Конкурс-естафета художників «Практикум»
Ведучий 1: А наступний конкурс в нас художній.
Ведучий 2: За 3 хвилини Вам необхідно за допомогою інструментів Paint розмалювавати малюнок за зразком.
Ведучий 1: Конкурс проходить у вигляді естафети – ви по черзі відновлюєте по одному фрагменту малюнка.
Ведучий 2: Оцінюється швидкість та правильність. За перемогу в конкурсі – 10 балів,іншим учасникам – від 9 до 1 бала.
Ведучий 1:Час вийшов. Давайте подивимось що у вас вийшло.
Ведучий 2: Просимо наше журі оцінити готові малюнки.
Ведучий 1: А тепер перейдемо до конкурсу «Ребуси»
Ведучий 2: Вам будуть запропоновані ребуси. Команда, яка відгадає швидше, заробляє 1 бал.
Ведучий 1: А ми переходимо до останнього конкурсу «Пазли».
Ведучий 2: Кожна Команда отримує по 6 пазлів з теми «Пристрої ПК».
Ведучий 2: Вам необхідно зібрати їх на швидкість та вказати, які функції ці пристрої виконують. Правильно зібраний пазл і вказана його функція – 1 бал.
Ведучий 1: Учасники готові? Почали.
Команди почали складати пазли. Коли перша команда виконала завдання, конкурс закінчився.
Ведучий 2: Отже конкурс закінчився. Давайте перевіримо чи правильно Ви склали всі пазли і вказали їх функції.
На екрані зявляється слайд із складеними пазлами та правильними відповідями. Журі перевіряє правильність та виставляє бали за конкурс.
Ведучий 1: Дамо кілька хвилин нашому журі для підрахунку балів та визначення переможців. А поки давайте разом пригадаємо як правильно необхідно поводити себе в кабінеті інформатики.
Ведучий 2:
Щоб з комп’ютером дружити,
Треба правила завчити.
Не торкатись проводів,
Ні розеток, ні дротів.
Екран руками не чіпати,
Довго на комп’ютері не грати.
На клавіші легенько натискай,
З мокрими руками не сідай.
З чистими руками працювати,
Носика в екрана не «встромляти».
Ведучий 1: А тепер дамо слово журі для оголошення результатів та нагородження команд.