Вітаю у Ольги!
Главная
Вход
Регистрация
Середа, 18.06.2025, 00:18Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Наше опитування
Оцініть мою роботу
Всього відповідей: 14

Наше здоров'я в наших руках

 

МЕТА: допомогти учням з'ясувати, що є непорушними умовами здоров'я і що заважає бути здоровим.

Обладнання:

1. Слайд-презентація.

2. Назви продуктів харчування (яйця, хліб, крупи, овочі (буряк, морква, картопля, огірки, помідори і т.д.), фруктів (яблука, груші, апельсини і т.д.), сир, жуйки, чіпси, пакетик сухарів, пляшка газованої води і т.д.

3. Малюнки лікарських рослин (малина, шипшина, алое, подорожник і т.д.).

4. М'яч.

5. Невеликі повідомлення, підготовлені учнями:

            «Чому не можна їсти на ніч»

            «Дивна травичка»

            «Навіщо потрібна зарядка? Якою вона повинна бути?»;

            «Навіщо потрібне гартування?»

            «Як правильно гартуватися.»

Форма: пошукова гра.

Хід класної години

Учитель. Всім відоме прислів'я: «Гроші втратив — нічого не втратив, час втратив — багато втратив, а здоров'я втратив — все втратив». Чому так говорять? {Відповіді дітей: «Хвора людина не може повноцінно жити, працювати, вчитися, радіти життю. Йому заважають біль, хворобу» і т.д.) Сьогодні ми ознайомимося з доданками здоров'я і з'ясуємо, що заважає нам бути здоровими людьми. Учні, а що потрібно для того, щоб бути здоровою людиною? (Відповіді: «дотримувати режим дня, займатися спортом, правильно харчуватися» і т.д.)

Отже, назвемо першу необхідну передумову здоров'я.

I. Раціональне харчування. На дошці зявляється  малюнком і написом: «Будь-хто жує, так не будь-хто живе».

Учитель. На першому місці, звичайно, повинне бути правильне, раціональне, тобто розумне, живлення. Ми те, що ми їмо. Іншими словами, наш організм складається з того, що ми споживаємо в їжу. А що ми їмо? (Учні перераховують продукти харчування.)

1. Гра «Корисні і шкідливі продукти». На столі розкладені назви  продуктів харчування, сир, жуйки, чіпси, пакетик сухарів, пляшка газованої води і т.д.

Завдання. Розділіть продукти харчування: в одну сторону — безумовно шкідливі, а в іншу — потрібні і корисні для організму.

2. Гра «Вітаміни». Учні виймають по черзі з коробки малюнки продуктів харчування і розказують, чим корисний даний продукт і які в ньому вітаміни. Виграє той, хто жодного разу не помилиться.

Вітамін А: Для чого потрібний:

- Сприяє зростанню і зміцненню кісток, здоров'ю шкіри, волосся, зубів і ясен;

- Сприяє формуванню зорового пурпуру в очах;

- Підвищує опірність інфекціям органів дихання;

- Зберігає здоровими зовнішні шкірні покриви .

Основні джерела природного походження: морква, риб'ячий жир, яйця, молоко, печінка, зелені і жовті овочі, маргарин і жовті фрукти.

Вітамін В. Необходім для:

- Зростання;

- Поліпшення розумових здібностей;

- Переварювання їжі, особливо вуглеводів;

- Нормалізує роботу серця, нервової системи, і м'язів;

- Допомагає при лікуванні оперізувального лишаю.

Основні джерела природного походження: цілісна пшениця, свинина, сухі дріжджі, рисове лушпиння, арахіс, більшість овочів, висівки, молоко.

Вітамін С (аскорбінова кислота)Для чого потрібний:

- Зменшує ефекти дії різних алергенів.

- Для загоєння ран, опіків і ясен, що кровоточать.

- Для прискорення загоєння після операцій.

- Сприяє зниженню рівня холестерину в крові.

- Оберігає від багатьох вірусних і бактерійних інфекцій.

- Зменшує вірогідність тромбоутворення.

- Допомагає при лікуванні простудних захворюваннях.

 Основні джерела природного походження: помідори, цвітна капуста, солодка картопля, цитрусові, ягоди, зелені овочі, проста картопля.

Вітамін D Для чого потрібний:

- Належним чином утилізував кальцій і фосфор, необхідні для зміцнення кісток і зубів;

- При сумісному прийомі з вітамінами А і З допомагає в профілактиці простудних захворювань;

- Допомагає в лікуванні кон'юнктивітів.

Основні джерела природного походження: оселедець, лосось, тунець, риб'ячий жир, сардини, молоко.

Учитель. Важливо не тільки те, що ми їмо, але і в який час. Приймати їжу потрібно 4-5 разів на день маленькими порціями, у жодному випадку не об'їдаючись на ніч. Чому всі в один голос затверджують, що це шкідливо? Давайте з'ясуємо.

3. Повідомлення учня «Чому не можна їсти на ніч?»

Подивіться на малюнок: шлунок, дванадцятипала кишка, печінка, жовчний міхур, підшлункова залоза — це наші органи травлення. Як вони працюють? Їжа потрапляє в шлунок, і там перетравлюється найкрупніші шматки. Потім вона відправляється в дванадцятипалу кишку, де вже відбувається повне перетравлення їжі і розкладання на такі найдрібніші частинки, які можуть поглинатися кров'ю і живити наш організм. Для того, щоб їжа переробилася, потрібні спеціальні речовини — жовч і підшлунковий сік. Печінка виробляє жовч і береже її в жовчному міхурі. Як тільки їжа потрапляє в дванадцятипалу кишку, жовчний міхур скорочується, і жовч по протоці потрапляє в дванадцятипалу кишку, а в цей же час підшлункова залоза виділяє сік. Починається процес травлення. Все чудово! Але вся річ у тому, що наша дванадцятипала кишка лягає спати разом з нами, «засинає», тобто перестає працювати.

Що ж відбувається? Шлунок відправляє їжу на доробку в дванадцятипалу кишку, а вона вже спить. Кишка розтягнута, сигнал даний: жовчний міхур і підшлункова залоза виділяють жовч і підшлунковий сік, але рухатися їм нікуди — кишка спить і не скорочується, і вони повертаються назад. Жовч застоюється в жовчному міхурі, згущується і поступово кам'яніє. А ферменти підшлункової повертаються назад і приймаються «переварювати» тканини самої підшлункової залози. У результаті залоза запалюється (діагноз — панкреатит), а у гіршому разі може омертвіти (діагноз — некроз).

Виходить, що поки людина спить, в його організмі йде справжня хімічна війна. Тому не дарма лікарі говорять, що останній раз їжу потрібно приймати мінімум за дві години до сну, щоб вона повністю переробилася і наш організм вночі спокійно відпочивав.

І звичайно, величезне значення має якість водопровідної води, яку ми п'ємо, використовуємо для приготування їжі. Якість її в різних містах і територіях різна. Причин тут багато.

Тому в дуже багатьох сім'ях воду очищають за допомогою різних фільтрів від шкідливих домішок. Хто з вас це робить? Які фільтри ви використовуєте?

Учитель.  Якщо ми недостатньо стежимо за своїм здоров'ям, то обов'язково захворюємо і... лікуємося. А ніж лікуємося? Які ви знаєте ліки? (Називаються різні таблетки.) А які природні ліки вам відомі? (Називаються малина, шипшина, алое, подорожник і т.д.) Послухайте розповідь про дивно корисну травичку, по якій ми ходимо і не помічаємо її, а якщо будемо про неї знати, то і в аптеку рідше ходити доведеться.

4. Повідомлення учня «Дивна травичка».

Ця травичка росте у нас під ногами. Вона найзвичайніша. Її можна зустріти і в селі, і в місті. Називають її по-різному: пташиний горець, гусятник, трава-мурава, пташина гречишка, а по-научному її називають спориш. Ходимо ми по ній, не помічаємо і серйозної її не рахуємо. Адже вона дивна цілителька і допомагає при хворобах шлунку, кишечника. Спориш — цей ефективний протизапальний, антисептичний засіб, а при грипі і ангіні — сильне жарознижуюче. Вітамінів в ній більше, ніж в малині, аскорбінової кислоти більше, ніж в чорній смородині, тому вона допомагає при авітамінозі.

5. Гра «Зелена аптека».

Завдання: вибрати ті рослини (картки з ілюстраціями), які нам допоможуть при:

       порізі пальця;

       простуді;

       браку вітамінів.

Підсумок. Отже, раціональне живлення — це споживання чистих, натуральних продуктів, лікування природними ліками і обов'язкове дотримання режиму живлення.

На дошці з'являються картки «Здоров'я = раціональне живлення +».

 

II. Активна діяльність. (На дошці зявляється  малюнком і написом: «Життя — цей рух».)

Учитель. Всі ми знаємо, що потрібно щодня робити зарядку. А як правильно її робити?

1. Повідомлення учня «Навіщо потрібна зарядка? Якою вона повинна бути?»

Учитель. Проблема часто не в тому, що не хочеться робити зарядку, а в тому, що дуже не хочеться вставати рано. Отже ж робити?

Отже, ми робимо зарядку. А де її краще робити? ( На свіжому повітрі.) Це вже гартування. Чим воно корисне? Як правильно цим займатися? Давайте послухаємо.

2. Повідомлення учня «Навіщо потрібне гартування?»

3. Повідомлення учня «Як правильно гартуватися».

Учитель. Ну і звичайно, дотримання особистої гігієни — це теж активна робота над своїм здоров'ям. Що таке гігієна? (Відповіді вчаться.) Ви дотримуєте її? Давайте пограємо в гру «Незакінчену пропозицію». Я почну, а ви по ланцюжку продовжуйте.

4. Гра «Незакінчена пропозиція».

Я акуратна, охайна людина. Я умію стежити за собою, тому що я вже дорослий, мені 12 років. Я дотримую правила особистої гігієни.

Вранці я ...

В школі я ...

Коли приходжу з школи ...

А увечері я завжди ...

Існує прекрасний вираз: «В житті все в твоїх руках — тримай їх в чистоті!»

Підсумок. Дотримання особистої гігієни, гартування, зарядка — все це складові активної діяльності.

 

На дошці з'являються картки «Здоров'я = раціональне живлення + активна діяльність + »

 

III. Позитивні емоції. (На дошці з’являється  малюнком і написом: «Добро, яке ти робиш від серця, ти робиш завжди собі». Л.Н.Толстой.)

Учитель. Знаючи все це, не всі і не завжди прагнуть змінити свій спосіб життя (тобто то, як ми живемо щодня). Що ж нам заважає? Яку причину ви вважаєте головною?

(Учні перераховують: відсутність часу, лінь і т.д. йде обговорення.)

Так, звичайно, лінь, але з нею здатна справитися тільки особиста воля людини. Потрібно поставити перед собою мету і добиватися її в що б то ні стало. Німецький філософ Ніцше сказав: «Той, хто знає, навіщо жити, може винести будь-кого як». Але буває, що людина протягом довгого часу знаходиться в переживанні, стресі, хвилюванні або на когось сердиться, комусь заздрить, навіть злорадіє. Іншими словами, він відчуває негативні емоції. А вони-то, виявляється, дуже шкідливі для здоров'я. Щоб людина була здоровою, він повинен велику частину життя відчувати позитивні емоції. Звичайно, обставини різні, завжди може відбутися те, що принесе смуток, печаль іноді і горе. А що залежить від самої людини? Що може і повинна робити сама людина, щоб мати не тільки фізичне, але і психічне здоров'я?

(Треба бути добрими, допомагати один одному, говорити один одному компліменти...).

1. Гра «Давайте говорити один одному компліменти». По кругу учні кидають один одному м'яч, роблячи компліменти. Хто не знаходить потрібних слів — вибуває з гри.

Учитель. Прочитайте вислів Д.С.Ліхачева (на дошці): «Щоб не попадатися в сіті стресу, потрібно уміти управляти своїми відчуттями». Зробити це буває непросто. Давайте представимо різні ситуації.

2. Розігрування ситуацій.

• Ви прийшли з вулиці на три години пізніше, ніж обіцяли; вас зустрічає розсерджена мама, готова вас вилаяти. Ваші дії (пам'ятайте: не повинне бути негативного емоційного сплеску).

• Ви отримали двійку, і, можливо, вам за неї потрапить. Що ви скажете батькам? А як би ви поступили на місці батьків?

• Запропонуйте свої ситуації і їх рішення.

Підсумок. Висновок напрошується сам: «Добро, яке ти робиш від серця, ти робиш завжди собі» (Л.Н.Толстой). Дійшле до нас і мудре повчання стародавнього китайського філософа Конфуція: «Поступай по відношенню до інших так, як ти б хотів, щоб поступали по відношенню до тебе». Позитивні емоції — цей третій доданок здоров'я.

На дошці з'являються картки «Здоров'я = раціональне живлення + активна діяльність + позитивні емоції».

А на закінчення познайомтеся з найкращим рецептом здоров'я і щастя: «Візьміть чашу терпіння, влийте в неї повне серце любові, додайте дві жмені щедрості, посипьте добротою, плесніть небагато гумору і додайте якомога більше віру. Все це добре перемішайте. Намажте на шматок відпущеної вам життя і пропонуйте кожному, кого зустрінете на своєму шляху».

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Інформатика для всіх
  • Методичний портал
  • Національна освітня платформа "Всеосвіта"
  • Олімпіада з інформатики