Вітаю у Ольги!
Главная
Вход
Регистрация
Середа, 18.06.2025, 08:13Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Наше опитування
Оцініть мою роботу
Всього відповідей: 14

Методика проведення навчальних проектів.

 

Проектна діяльність – педагогічна технологія, яка орієнтована на застосування знань та отримання нових знань та навичок шляхом самоосвіти.

Цей метод дає простір для творчої ініціативи учнів та педагога, створює атмосферу співпраці та позитивну мотивацію дитини до навчання.

Цінність проекту полягає у тому, що в ході його виконання діти навчаються самостійно отримувати знання та формується досвід пізнавальної та навчальної діяльності.

Мені здається, що методу проектів належить провідне місце серед інноваційних технологій (основоположник – американський філософ-прагматик, педагог Дж. Дьюи).

Актуальність метода проектів, на мій погляд, складається перш за все у тому, що така робота створює такі ситуації, коли учні стають дослідниками. Користь від такої роботи очевидна: діти, які шукають вирішення поставленої перед ними задачі, самостійно отримують знання, використовуючи різні джерела інформації. Школярі навчаються використовувати отримані знання для вирішення пізнавальних та практичних задач; працюючи у групах та індивідуально, набувають комунікативні вміння; ставши дослідниками, навчаються виявляти проблеми, проводити збір потрібної інформації, робити висновки. У процесі роботи над проектом розвивається системне мислення учнів.

Мета проектного навчання складається у розвитку творчого потенціалу учнів, у тому, щоб створити умови, завдяки яким діти самостійно отримують знання із різноманітних джерел, використовують їх практично під час розв’язання пізнавальних та практичних задач, розвивають свої комунікативні та дослідницькі вміння та навички.

 
 

На 1 етапі «Підготовка» необхідно визначити тему, проблему, тип, мету та завдання проекту.

 

 

На 2 етапі необхідно визначити, що вже відомо учням та що їм необхідно зробити.

3 етап: Дослідження та виконання проекту.

На цьому етапі учитель складає план реалізації проекту, визначає на яких уроках діти зможуть виконати проект.

4 етап: Результати та висновки, оформлення проекту.

Результатом виконаного проекту має бути матеріальним: презентація власного дослідження, пам’ятка, доповідь, програма.

5 етап: Представлення результату.

Оформлений проект необхідно захистити та представити перед учителем та учнями класу (продумати власну відповідь, продемонструвати результати проекту, підготуватись до відповідей на запитання).

6 етап: Оцінювання.

Оцінювання — це важливий компонент будь-якого процесу навчання. Оскільки проектно-орієнтоване навчання є діяльністю з центром уваги на учнях, невід’ємною умовою його успіху вважаємо оцінювання на рівні змісту та на рівні результатів. Під час оцінювання проектно-орієнтованого навчання увагу, переважно, приділяємо результатам. Але сам процес проектно- орієнтованого навчання також містить можливості для оцінювання, які слід використовувати. На початку виконання проекту учитель має ознайомити учнів із критеріями оцінювання для того, щоб вони розуміли як і на що саме слід звернути увагу.

Плануючи проведення навчального проекту, учитель має передбачити певні результати роботи учнів, а в кінці роботи співставити свої передбачувані результати із отриманими. Слід визначити, чи повністю вони співпадають, а якщо ні, переглянути навчальний проект, можливо змінити щось у проекті та завданнях для учнів, по іншому спланувати свою роботу.

В своїй роботі я також використовую навчальні проекти. За звичай, вони є творчими, спрямовані на отримання матеріального результату у вигляді власних програм.

Використання методу проектів мені як учителю дозволяє:

  • Побудувати навчальний процес із урахуванням особистісних особливостей кожного учня (під час розділення на групи я обов’язково враховую результати психологічного моніторингу)
  • Створювати умови для самостійного навчання;
  • Диференціювати та індивідуалізувати навчальний процес;
  • Активізувати творчу діяльність учнів та розкрити їх творчий потенціал;
  • Підвищити зацікавленість у вивченні інформатики;
  • Підготувати дітей до написання та захисту кваліфікаційних та науково-дослідницьких робіт.

/uchebnyj_proekt.pptx

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Інформатика для всіх
  • Методичний портал
  • Національна освітня платформа "Всеосвіта"
  • Олімпіада з інформатики