Вітаю у Ольги!
Главная
Вход
Регистрация
Середа, 18.06.2025, 04:23Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Наше опитування
Оцініть мою роботу
Всього відповідей: 14

 

Позакласний захід

«Інформатичний калейдоскоп»

Інтелектуально-розважальна гра

Мета:

  • збудити прагнення учнів продемонструвати знання та вміння з інформатики;
  • розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання  в нестандартних ситуаціях;
  • виховувати повагу один до одного, вчити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.

Обладнання: презентація гри; картки з тексом для друку.

Підготовка:У грі беруть участь 3 команди по 6 учасників. Командам необхідно підготувати до гри емблему команди, назву, девіз, обрати капітана та виконати творче домашнє завдання (скласти вірш про інформатику не менше 8 рядків, виконати пісню про інформатику або  розіграти невелику казку).

Хід заходу:

І. Організаційний момент.

Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім – машини,
І кожному – як би пізнать.
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.

То ж не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.

Сьогодні на нашу гру завітала ще одна команда – це компетентне журі. Хочу вам їх представити:

1.____________________________________

2.____________________________________

3.____________________________________

Привітання команд – проголошення назви та девізу команд, представлення капітанів.

Ведучий.   Шановні  друзі! 

             Розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру  „Інформатичний калейдоскоп”. Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме  з дитинства  слово. Хто із вас не тримав в руках  цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як  змінюються в ній форми і кольори  загаткових  скелець! В нашій грі теж  змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції, які мають  такі чудові назви: „Словесна”, „Художня”, „Друкарська”, «Загадкова», «Музична». І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного.

           А тепер познайомтесь із учасниками. Кожна команда зараз представить себе, назве свій девіз та продемонструє свою емблему.

ІІ. Проведення конкурсів.

Ведучий:Вітаємо і бажаємо успіху!

                Гра починається! Клейдоскоп починає крутитись!

                Перша зупинка Станція „Словесна”.

 

Ведучий: На цій станції зупинилися найкращі знавці термінів інформатики. Я, впевнена, що ви дуже гарно справитесь із завданням, яке буде зараз оголошено.

           Перед вами комбінації букв. Вам потрібно скласти з них терміни з інформатики.

Завдання

Відповідь

1

ТЙАС

САЙТ

2

РОНІМТО

МОНІТОР

3

ТІЛАКОЙБ

КІЛОБАЙТ

4

ОСЦПРОЕР

ПРОЦЕСОР

5

АКППА

ПАПКА

6

ИНЕРПТР

ПРИНТЕР

7

СКЕАТДИ

ДИСКЕТА

8

ЖОЙДТИСК

ДЖОЙСТИК

9

ДОМЕМ

МОДЕМ

10

АИНТІСУВР

АНТИВІРУС

 

(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)

  Ведучий: Назва станції говорить про те, що на ній зупинилися ті, хто вміє малювати. Слухаємо уважно завдання.

      Завдання: за 5 хвилин намалювати букет квітів. Чим  більше квітів, тим краще. Максимальна кількість балів – 5 балів.

Ведучий: Поки представники команд виконують завдання проведемо вікторину з глядачами.

"Конкурс вболівальників"

Шановні вболівальники, давайте поки команди відповідають ми з вами тако пограємо. Дайте відповідь та продовжіть назву пристроя.

Питання вболівальникам:

  1. Системний …блок
  2. Мережеве … оточення
  3. Лазерний … диск
  4. Безпровідникова … миша
  5. Жорсткий … диск
  6. Панель … керування
  7. Робочий … стіл
  8. Мій … комп’ютер
  9. Операційна … система
  10. Графічний … редактор
  11. Компакт …диск
  12. Електронна …пошта
  13. Текстовий … процесор
  14. Комп’ютерна … графіка

                                                     3 Станція "Чорний ящик"

Увага, чорний ящик!

Предмет, який лежить в ящику, пов'язаний із ком­п'ютером, він став назвою відомої фірми і продукції, яку вона випускає. Він містить багато заліза. Його люблять люди, які ведуть особливий спосіб життя, його створили американці, один з яких мав предків-вихідців з України. Що лежить в ящику?

Відгадавшим 5 балів.

(У ящику лежить яблуко. Машина, як і фірма, отримала назву АРРLЕ (від. англ. — яблуко. Стів Джобс, один із за­сновників, був вегетаріанцем, другий — Стів Возняк, мав предків українців).

 

4 Станція смайликів

На цій зупинці залишаються ті хто завди посміхається та має розвинену фантазію.

Завдання. Придумати назви смайликам (3 по 3 бали).

       
       
 

Ведучий: Зараз ми зупинимось на станції «Загадковій». Конкурс «Вірю— невірю». На подані твердження ви повинні вітповісти та підняти табличку «так» якщо вважаєте, що твердження правильне і «ні» — якщо не правильне.

  1. Біт — найменша одиниця вимірювання інформації.(Так)
  2. Програма WinRar є антивірусною. (Ні)
  3. Програми  Блокнот, Word Pad, Microsoft Word є тестовими редакторами. (Так)
  4. З англійської мови Windows перекладається як вікна. (Так)
  5. Пристрій для підключення до мережі Internet називається принтер. (Ні)
  6. Алфавіт двійкової системи числення складається з двох цифр: 0 та 1. (Так)
  7.  Мінімальний елемент зображення, що  формується на екрані монітора називається піксель. (Так)
  8. Word— це операційна система.(Ні)
  9. Ярлик — це об’єкт призначений для зберігання вилучених об’єктів. (Ні)
  10. Редагування тексту – це змінювання зовнішнього вигляду тексту. (Ні)

 

Ведучий: За 5 хвилин потрібно у текстовому редакторі  надрукувати текст. Відкрийте конверти і розпочинайте. В кого текст буде складатися з більшої кількості слів, той переможе. Увага звертається на розділові знаки та помилки.

Максимальна кількість балів = 5 балів.

Текст для друку

Сойка

Сойка — птах невеликих розмірів, масою 200 г. Забарвлення  строкате, рудувато-коричневе. На крилах має яскраві  голубі смуги .

     Сойка — осілий птах. Живиться жолудями, горіхами, ягодами, а навесні і влітку — комахами, іноді яйцями і пташенятами дрібних птахів, дрібними гризунами, жабами.

     Гніздо сойка будує на деревах, з тоненьких гілочок, трави, корінців. В кінці травня самка відкладає 5-6 яєць. Насиджують яйця обидва птахи. Через 16-17 днів вилуплюються пташенята. Батьки турбуються про них протягом 3 тижнів. Після вильоту пташенят, птахи утворюють сімейні зграйки і кочують по лісах у пошуках їжі.

      Сойка— корисний птах. Сприяє поширенню насіння дерев, ховаючи в землю про запас жолуді, горіхи, які згодом проростають. Цих птахів потрібно охороняти.

 

Ведучий: Поки представники команд виконують завдання ми розгадаємо кросворд.

Запитання.

  1. Всесвітня глобальна мережа. (Інтернет)
  2. Переміщення об’єктів на екрані. (Анімація)
  3. Оптимізація дискового простору, упорядкування кластерів, які належать до одного файла. (Дефрагментація)
  4. Демонстрація слайдів. (Показ)
  5. Аналогічний до мишки пристрій у портативних комп’ютерах. (Трекбол)
  1. Комп’ютери з’єднані між собою лініями зв’язку. (Мережа)
  2. Програма, яка управляє роботою окремих зовнішніх (периферійних) пристроїв ПК. (Драйвер)
  3. Найменша одиниця пам’яті комп’ютера. (Біт)
  4. Поєднання різних форм подання інформації: текстових, графічних, звукових і відео форматів даних, ефектів анімації, елементів керування. (Мультимедіа)
  5. Гнучкий магнітний диск. (Дискета)
  6. Складова частина презентації. (Слайд)

(Самому активному учаснику вручається приз, підведення підсумків конкурсу )

7 Станція «Комп’ютерний жаргон»

І ми наблизились до наступної станції «Комп’ютерний жаргон.» Дуже часто ви використовуєте різні жаргонні вирази, які пов’язані з інформатикою. Зараз ми дізнаємось, на скільки добре ви в них розбираєтесь.

Завдання: розкрийте зміст кожного жаргону. На виконання цього завдання відводиться 3 хв. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Максимальний бал за конкурс - 15.

Компьютерные жаргонизмы:

  1. Апгрейдить – модернизировать компьютер.
  2. Винт – жесткий магнитный диск.
  3. Железо – совокупность аппаратных средств компьютера.
  4. Камень – процессор.
  5. Кликнуть – щелкнуть кнопкой манипулятора «мышь».
  6. Кулер–вентилятор охлаждения компьютера.
  7. Корень – каталог (папка), который не вложены в другой каталог (папку).
  8. Логин – имя пользователя.
  9. Мыло – электронная почта.
  10. Мама – материнская плата.
  11. Сетевуха – сетевая карта.
  12. Слот – разъем расширения на материнской плате.
  13. Софт – программное обеспечение компьютера.
  14. Спикер – динамик в компьютере.
  15. Юзер – пользователь компьютера.

Питання для вболівальників:

  1. Який пристрій комп’ютера може надавати шкідливу дію на здоров'я людини? (монітор).
  2. Що є спільним між папірусом, берестяною грамотою, книгою, дискетою і диском?(це носії інформації).
  3. Ця кнопка вмикає комп’ютер та з англійської перекладається як "живлення" (Power).
  4. Назва самої довгої клавіші (Пробіл).
  5. Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен … (Word)

  1. Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна я … (таблиця)

  1. Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об'єднати всіх нас гарних

Може тільки база … (даних)

  1. Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)

8 Капітанська станція «Сліпий фахівець»

Виходять капітани з кожної команди, зав'язують їм очі і пропонують навпомацки вгадати предмети, що знаходяться в коробці, причому укластися за 1 хвилину.

Предмети мають відношення до інформатики (шлейф, мережева плата, навушники, вінчестер, миша, клавіатура, мережевий шнур, флешка, CD-диск і килимок).

За правильно вгаданий предмет - 1 бал. Максимальний бал за конкурс - 10.

9 станція "Клавіатура"

Завдання: заповніть картки розміщення клавіш на клавіатурі. Впишіть назви стертих клавіш.

Загадки вболівальникам

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

 

Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

 

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

 

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

 

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

 Ведучий: І нарешті ми доїхали до останньої зупинки. Назва її „Музична”. Кожна команда задалегіть підготувала номер художньої самодіяльності. Давайте подивимося як справилися з цим завданням наші учасники.

 

(Виступи команд)

 

(Підсумки конкурсу)

 

 

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Інформатика для всіх
  • Методичний портал
  • Національна освітня платформа "Всеосвіта"
  • Олімпіада з інформатики