Позакласний захід
«Інформатичний калейдоскоп»
Інтелектуально-розважальна гра
Мета:
- збудити прагнення учнів продемонструвати знання та вміння з інформатики;
- розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях;
- виховувати повагу один до одного, вчити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.
Обладнання: презентація гри; картки з тексом для друку.
Підготовка:У грі беруть участь 3 команди по 6 учасників. Командам необхідно підготувати до гри емблему команди, назву, девіз, обрати капітана та виконати творче домашнє завдання (скласти вірш про інформатику не менше 8 рядків, виконати пісню про інформатику або розіграти невелику казку).
Хід заходу:
І. Організаційний момент.
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім – машини,
І кожному – як би пізнать.
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
То ж не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Сьогодні на нашу гру завітала ще одна команда – це компетентне журі. Хочу вам їх представити:
1.____________________________________
2.____________________________________
3.____________________________________
Привітання команд – проголошення назви та девізу команд, представлення капітанів.
Ведучий. Шановні друзі!
Розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру „Інформатичний калейдоскоп”. Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто із вас не тримав в руках цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загаткових скелець! В нашій грі теж змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції, які мають такі чудові назви: „Словесна”, „Художня”, „Друкарська”, «Загадкова», «Музична». І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного.
А тепер познайомтесь із учасниками. Кожна команда зараз представить себе, назве свій девіз та продемонструє свою емблему.
ІІ. Проведення конкурсів.
Ведучий:Вітаємо і бажаємо успіху!
Гра починається! Клейдоскоп починає крутитись!
Перша зупинка Станція „Словесна”.
Ведучий: На цій станції зупинилися найкращі знавці термінів інформатики. Я, впевнена, що ви дуже гарно справитесь із завданням, яке буде зараз оголошено.
Перед вами комбінації букв. Вам потрібно скласти з них терміни з інформатики.
№ |
Завдання |
Відповідь |
1 |
ТЙАС |
САЙТ |
2 |
РОНІМТО |
МОНІТОР |
3 |
ТІЛАКОЙБ |
КІЛОБАЙТ |
4 |
ОСЦПРОЕР |
ПРОЦЕСОР |
5 |
АКППА |
ПАПКА |
6 |
ИНЕРПТР |
ПРИНТЕР |
7 |
СКЕАТДИ |
ДИСКЕТА |
8 |
ЖОЙДТИСК |
ДЖОЙСТИК |
9 |
ДОМЕМ |
МОДЕМ |
10 |
АИНТІСУВР |
АНТИВІРУС |
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
Ведучий: Назва станції говорить про те, що на ній зупинилися ті, хто вміє малювати. Слухаємо уважно завдання.
Завдання: за 5 хвилин намалювати букет квітів. Чим більше квітів, тим краще. Максимальна кількість балів – 5 балів.
Ведучий: Поки представники команд виконують завдання проведемо вікторину з глядачами.
"Конкурс вболівальників"
Шановні вболівальники, давайте поки команди відповідають ми з вами тако пограємо. Дайте відповідь та продовжіть назву пристроя.
Питання вболівальникам:
- Системний …блок
- Мережеве … оточення
- Лазерний … диск
- Безпровідникова … миша
- Жорсткий … диск
- Панель … керування
- Робочий … стіл
- Мій … комп’ютер
- Операційна … система
- Графічний … редактор
- Компакт …диск
- Електронна …пошта
- Текстовий … процесор
- Комп’ютерна … графіка
3 Станція "Чорний ящик"
Увага, чорний ящик!
Предмет, який лежить в ящику, пов'язаний із комп'ютером, він став назвою відомої фірми і продукції, яку вона випускає. Він містить багато заліза. Його люблять люди, які ведуть особливий спосіб життя, його створили американці, один з яких мав предків-вихідців з України. Що лежить в ящику?
Відгадавшим 5 балів.
(У ящику лежить яблуко. Машина, як і фірма, отримала назву АРРLЕ (від. англ. — яблуко. Стів Джобс, один із засновників, був вегетаріанцем, другий — Стів Возняк, мав предків українців).
4 Станція смайликів
На цій зупинці залишаються ті хто завди посміхається та має розвинену фантазію.
Завдання. Придумати назви смайликам (3 по 3 бали).
Ведучий: Зараз ми зупинимось на станції «Загадковій». Конкурс «Вірю— невірю». На подані твердження ви повинні вітповісти та підняти табличку «так» якщо вважаєте, що твердження правильне і «ні» — якщо не правильне.
- Біт — найменша одиниця вимірювання інформації.(Так)
- Програма WinRar є антивірусною. (Ні)
- Програми Блокнот, Word Pad, Microsoft Word є тестовими редакторами. (Так)
- З англійської мови Windows перекладається як вікна. (Так)
- Пристрій для підключення до мережі Internet називається принтер. (Ні)
- Алфавіт двійкової системи числення складається з двох цифр: 0 та 1. (Так)
- Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора називається піксель. (Так)
- Word— це операційна система.(Ні)
- Ярлик — це об’єкт призначений для зберігання вилучених об’єктів. (Ні)
- Редагування тексту – це змінювання зовнішнього вигляду тексту. (Ні)
Ведучий: За 5 хвилин потрібно у текстовому редакторі надрукувати текст. Відкрийте конверти і розпочинайте. В кого текст буде складатися з більшої кількості слів, той переможе. Увага звертається на розділові знаки та помилки.
Максимальна кількість балів = 5 балів.
Текст для друку
Сойка
Сойка — птах невеликих розмірів, масою 200 г. Забарвлення строкате, рудувато-коричневе. На крилах має яскраві голубі смуги .
Сойка — осілий птах. Живиться жолудями, горіхами, ягодами, а навесні і влітку — комахами, іноді яйцями і пташенятами дрібних птахів, дрібними гризунами, жабами.
Гніздо сойка будує на деревах, з тоненьких гілочок, трави, корінців. В кінці травня самка відкладає 5-6 яєць. Насиджують яйця обидва птахи. Через 16-17 днів вилуплюються пташенята. Батьки турбуються про них протягом 3 тижнів. Після вильоту пташенят, птахи утворюють сімейні зграйки і кочують по лісах у пошуках їжі.
Сойка— корисний птах. Сприяє поширенню насіння дерев, ховаючи в землю про запас жолуді, горіхи, які згодом проростають. Цих птахів потрібно охороняти.
Ведучий: Поки представники команд виконують завдання ми розгадаємо кросворд.
Запитання.
- Всесвітня глобальна мережа. (Інтернет)
- Переміщення об’єктів на екрані. (Анімація)
- Оптимізація дискового простору, упорядкування кластерів, які належать до одного файла. (Дефрагментація)
- Демонстрація слайдів. (Показ)
- Аналогічний до мишки пристрій у портативних комп’ютерах. (Трекбол)
- Комп’ютери з’єднані між собою лініями зв’язку. (Мережа)
- Програма, яка управляє роботою окремих зовнішніх (периферійних) пристроїв ПК. (Драйвер)
- Найменша одиниця пам’яті комп’ютера. (Біт)
- Поєднання різних форм подання інформації: текстових, графічних, звукових і відео форматів даних, ефектів анімації, елементів керування. (Мультимедіа)
- Гнучкий магнітний диск. (Дискета)
- Складова частина презентації. (Слайд)
(Самому активному учаснику вручається приз, підведення підсумків конкурсу )
7 Станція «Комп’ютерний жаргон»
І ми наблизились до наступної станції «Комп’ютерний жаргон.» Дуже часто ви використовуєте різні жаргонні вирази, які пов’язані з інформатикою. Зараз ми дізнаємось, на скільки добре ви в них розбираєтесь.
Завдання: розкрийте зміст кожного жаргону. На виконання цього завдання відводиться 3 хв. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Максимальний бал за конкурс - 15.
Компьютерные жаргонизмы:
- Апгрейдить – модернизировать компьютер.
- Винт – жесткий магнитный диск.
- Железо – совокупность аппаратных средств компьютера.
- Камень – процессор.
- Кликнуть – щелкнуть кнопкой манипулятора «мышь».
- Кулер–вентилятор охлаждения компьютера.
- Корень – каталог (папка), который не вложены в другой каталог (папку).
- Логин – имя пользователя.
- Мыло – электронная почта.
- Мама – материнская плата.
- Сетевуха – сетевая карта.
- Слот – разъем расширения на материнской плате.
- Софт – программное обеспечение компьютера.
- Спикер – динамик в компьютере.
- Юзер – пользователь компьютера.
Питання для вболівальників:
- Який пристрій комп’ютера може надавати шкідливу дію на здоров'я людини? (монітор).
- Що є спільним між папірусом, берестяною грамотою, книгою, дискетою і диском?(це носії інформації).
- Ця кнопка вмикає комп’ютер та з англійської перекладається як "живлення" (Power).
- Назва самої довгої клавіші (Пробіл).
- Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен … (Word)
- Я малюю діаграми,
Знаю формули й доданки.
Підрахую як годиться –
Електронна я … (таблиця)
- Нас зібралося багато,
Як же всіх порахувати?
Об'єднати всіх нас гарних
Може тільки база … (даних)
- Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (редактор)
8 Капітанська станція «Сліпий фахівець»
Виходять капітани з кожної команди, зав'язують їм очі і пропонують навпомацки вгадати предмети, що знаходяться в коробці, причому укластися за 1 хвилину.
Предмети мають відношення до інформатики (шлейф, мережева плата, навушники, вінчестер, миша, клавіатура, мережевий шнур, флешка, CD-диск і килимок).
За правильно вгаданий предмет - 1 бал. Максимальний бал за конкурс - 10.
9 станція "Клавіатура"
Завдання: заповніть картки розміщення клавіш на клавіатурі. Впишіть назви стертих клавіш.
Загадки вболівальникам
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це … (клавіатура)
Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний … (монітор)
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний … (блок)
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з'їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної … (дискети)
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
Ведучий: І нарешті ми доїхали до останньої зупинки. Назва її „Музична”. Кожна команда задалегіть підготувала номер художньої самодіяльності. Давайте подивимося як справилися з цим завданням наші учасники.
(Виступи команд)
(Підсумки конкурсу)