Вітаю у Ольги!
Главная
Вход
Регистрация
Середа, 18.06.2025, 11:59Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Категорії розділу
Відкриті уроки [4]
"Кодування даних" для 5 класу [3]

Наше опитування
Оцініть мою роботу
Всього відповідей: 14

Главная » Статьи » "Кодування даних" для 5 класу

Урок 3-4

Урок № 3-4

Тема: Комп’ютери та їх різновиди. Складові комп’ютерів та їх призначення. Практична робота 1. "Робота з клавіатурним тренажером"

Мета:

навчальна – допомогти учням засвоїти пристрої комп'ютера, поняття базова конфігурація ПК, дати основні поняття з архітектури ПК, необхідні для роботи на комп'ютері;

розвивальна – розвивати пізнавальні інтереси, навички роботи з мишею і клавіатурою;

виховна – розвивати в учнях інформаційну культуру, виховати посидючість.

Тип уроку: комбіноване заняття.

Обладнання: комп’ютерний клас (10 комп’ютерів, операційна система Windows), навчальна презентація, програма «Лого», клавіатурний тренажер «Полі».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Інформаційне лото (завдання на картках)

Встановіть відповідність.

Інформація — це…

дані про оточення, необхідні для

розв’язання проблеми

Інформацію передають…

за допомогою повідомлень

 

Інформація сприймається людиною…

через органи чуття

 

Текстова інформація…

відображається у вигляді текстів

 

Графічна інформація — це…

картинки, рисунки, графіки, діаграм,  схеми тощо

Звукова інформація — це…

усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти

Умовні жести та сигнали — це…

міміка, сигнали регулювальника на перехресті

 

Комбінована, або мультимедійна

інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

Інструктаж з техніки безпеки.

 
   

 Тестування в програмі «Лото»

 (перевірка знань про способи подання повідомлень та види інформації)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Для того, щоб виконати будь-який інформаційний процес ми використовуємо сучасну цифрову техніку.

Пояснення вчителя.

Комп'ютер — універсальна цифрова обчислюваль­на машина для оброблення  інформації.

Але, перш ніж ми з вами будемо знайомитись із будовою сучасного комп’ютера, давайте подивимось як він з’явився.

Пропоную трохи зануритись в історію обчислювальної техніки, а саме давайте розглянемо перші стародавні засоби рахування, подивимось на перші обчислювальні машини, побачимо перший комп’ютер.

Давайте розглянемо комп’ютери різних поколінь та визначимо чим вони відрізняються один від одного.

Весь прогрес та розвиток науки та обчислювальної техніки привів до появи різноманітних пристроїв мультимедіа та сучасної цифрової техніки, яку ми сьогодні використовуємо щодня.

Фізкультхвилинка.

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторону розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати.

Працюємо за комп’ютером.

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

  1. Запустіть клавіатурний тренажер «Полі».
  2. Виконайте тренувальні вправи.
  3. Закрийте вікно тренажера.

А тепер давайте більш детально розглянемо будову сучасного ПК.

Персональний комп'ютер (ПК)– це комп'ютер, призначений для обслуговування однієї людини.

Базова конфігурація ПК - мінімальний комплект засобів, достатній для початку роботи з комп'ютером. (записати) В даний час для ПК за базову вважається конфігурація, в яку входить чотири пристрої:

  1. Системний блок;
  2. Монітор;
  3. Клавіатура;
  4. Миша.

Апаратне забезпечення  — обладнання, що складає комп'ютер.

Системний блок – основний блок комп'ютерної системи. (записати)  У нім розташовуються пристрої, що вважаються внутрішніми. Пристрої, що підключаються до системного блоку зовні, вважаються за зовнішніми.

У системний блок входить процесор, оперативна пам'ять, накопичувачі на жорстких і гнучких магнітних дисках, на оптичних дисках і деякі інші пристрої. (записати)  На лицьовій панелі ви бачите декілька кнопок – вже відома вам кнопка Power – включення і кнопка Reset – перезавантаження комп'ютера.

Два дисководи – для компакт-дисків і дискет, в нових ПК також є роз’єми для флеш карт та картрідери.

Материнська плата – найбільша плата ПК, на якій розташовується процесор з оперативною пам'яттю. На комп'ютерному жаргоні материнська плата називається «мамою».

Процесорголовна електронна схема, що виконує всі арифме­тичні обчислення і логічну обробку інформації. Єдиний пристрій, про існування якого процесор «знає від народження» – оперативна пам'ять – з нею він працює спільно.

Оперативна пам'ять (ОЗУ), призначена для зберігання інформації, виготовляється у вигляді модулів пам'яті.(записати) Оперативну пам'ять можна представити як обширний масив вічок, в яких зберігаються дані і команди в той час, коли комп'ютер включений. Процесор може звернеться до будь-якого елементу пам'яті.

Для тривалого зберігання даних і програм широко застосовуються жорсткі диски (вінчестери). Виключення живлення комп'ютера не приводить до очищення зовнішньої пам'яті. Жорсткий диск – це пакет (набір) дисків з магнітним покриттям для постійного зберігання інформації. Основним параметром є ємкість, вимірювана в гігабайтах. (записати) Середній розмір сучасного жорсткого диска складає 250 — 500 Гбайт, причому цей параметр неухильно зростає.

Дисковод CD-ROM. Для транспортування даних використовують дискети і компакт-диски CD-ROM. Для читання компакт-дисків служать дисководи CD-ROM. Основний параметр дисковода CD-ROM— швидкість читання. Існують також пристрої однократного запису — CD-R, CD-RW, що дозволяють здійснювати багатократний запис.

Пристрої введення-виведення інформації: клавіатура, маніпулятори(джойстики), сканери, цифрові фото-відеокамери, мікрофон, монітор, відеоконтролер, принтер, плоттер, модем, факс-модем, відеоплати.

Клавіатура — це основний пристрій ручного введения інформації — команд і даних. Інформація вводитися у вигляді алфавітно-цифрових символьних даних. Стандартна клавіатура має 104 клавіші і що 3 інформують про режими роботи світлових індикатора в правому верхньому кутку.

Маніпулятори - це пристрої введення, ще забезпечують природний спосіб спілкування користувача з комп'ютером (джойстик, планшет).

Цифрові фото - та відеокамери призначені для введення графічної та звукової інформації (фотознімків та відеофільмів).

Мікрофон — пристрій для введення звукової інформації.

Монітор (дисплей) — є основним пристроєм виведення обчислювальної системи і призначений для виведення на екран текстової і графічної інформації. Монітори можуть мати різний розмір екрану. Розмір діагоналі екрану вимірюється в дюймах (1 дюйм =2,54 см) і зазвичай складає 15, 17, 19 і більше дюймів.

Периферійними пристроями називають пристрої, що підключаються до комп'ютера ззовні.

Принтери — пристрої друкування, призначені для виведення текстової та графічної інформації на папір, плівку. Існують три типи принтерів:Матричний, Струменевий, Лазерний

Сканери — це пристрої, які дозволяють вводити в комп’ютер зображення з паперу або іншої плоскої поверхні. Сканери бувають двох типів: Ручні, Планшетні.

Плоттери (графопобудувачі) — призначені для дру­кування графічних зображень великих форматів.

Модеми — це пристрої для обміну інформацією з іншими комп'ютерами через телефонну мережу. Модем буває внутрішній (встановлений усередині системного блоку) і зовнішній (розташовується поряд з системним блоком і з'єднується з ним за допомогою кабелю.

Миша – пристрій «графічного» управління. Мишки бувають оптико-механічні, оптичні, безпровідні. При переміщенні миші по килимку на екрані переміщається покажчик миші, за допомогою якого можна указувати на об'єкти і/або вибирати їх.

Для організації на безкрайніх Інтернету відео конференцій (або просто базікання) стане в нагоді Веб-камера. За допомогою цих пристроїв, можна у будь-який момент спілкуватися з родичами та друзями, які знаходяться дуже далеко.

Фізкультхвилинка.

Хто здоровим хоче буть,

Про зарядку не забудь!

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки,

Дерева високі-високі,

Травичка низенька-низенька,

Вітер дерева колише, гойдає, то вниз пригинає.

Птахи з дерев летять, відлітають,

А учні тихенько на місця сідають.

IV. Усвідомлення набутих знань

  1. Опишіть пристрої,  що використовуються у вашому домашньому  (шкільному) комп’ютері.
  2. Розділіть їх на пристрої введення та виведення інформації.
  3. Розділіть їх на внутрішні та зовнішні пристрої.

Гра 1. Учитель викликає двох-трьох учнів, тихенько говорить їм слово, пов'язане з будовою комп'ютера, а учні повинні без слів, тільки жестами пояснити класу, що це за слово (якщо учні не можуть самі виконати це завдання, учитель повинен допомогти).

Слова для гри: навушники, клавіатура, монітор.

У кінці гри нагадати, що інформація кодувалася й передавалася у вигляді жестів.

V. Засвоєння знань, формування вмінь.

Практична робота №1

«Робота в клавіатурному тренажері»

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.

Порядок роботи:

  1. Пригадайте  правила  розміщення  пальців  рук  для  введення символів  з  клавіатури.
  2. Запустіть  на  виконання  програму  «ПОЛІ»,  використовуючи значок  програми  на  Робочому  столі.
  3. Оберіть  у  відповідних  списках  своє  прізвище  та  клас  і  виберіть  кнопку ОК.
  4. Виконайте  практичну  роботу.
  5. Продемонструйте  результати  виконання  практичної  роботи  вчителю.
  6. Завершіть  роботу  з  клавіатурним  тренажером  вибором кнопки  Вийти.

 

VI. Підсумки уроку.

VIІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати конспект;
  2. Прочитати Розділ 2, п.2.1, 2.2.
  3. Додаткове завдання: Скласти кросворд на тему «Складові комп’ютера».
Категория: "Кодування даних" для 5 класу | Добавил: nano4ka_89 (21.10.2016)
Просмотров: 332 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Інформатика для всіх
  • Методичний портал
  • Національна освітня платформа "Всеосвіта"
  • Олімпіада з інформатики