Меню сайта |
|
 |
Категорії розділу |
|
 |
Наше опитування |
|
 |
|
 |  |  |
|
Урок в 9 класі
Тема. Основи алгоритмізації. Визначення алгоритма.
Цель: -- дати визначення алгоритма, виконувача та системи команд виконувача, розглянути властивості та види алгоритмів, а також способи опису алгоритмів, навчитися складати блок-схеми для лінійних алгоритмів;
--формувати навички складання та запису блок-схем;
-- виховувати в учнях акуратність, посидючість.
Обладнання: комп’ютерний клас (10 комп’ютерів, операційна система Windows), навчальна презентація.
Тип заняття: ведення нових знань.
Хід заняття:
І. Організаційний момент.
ІІ. Виклад нового матеріала.
Етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера:
-
Постановка завдання
-
Побудова математичної моделі
-
Розробка алгоритму
-
Складання програми на мові програмування
-
Тестування програми
-
Аналіз результатів
Бліц-опитування «На вашу думку?»
-
Що таке алгоритм?
Це послідовність дій.
-
Для кого?
Для виконавця.
-
Хто такий виконавець?
Той, хто виконує команди алгоритма.
Запишіть визначення:
-
Виконавець - це об’єкт, який може виконувати певний набір команд. (людина, тварина, робот, комп’ютер).
-
Система команд виконавця – це всі команди, які виконавець вміє виконувати.
-
Середовище виконавця –обстановка, в якій функціонує виконавець.
Алгоритм – це кінцева система команд, адресованих виконавцеві, чітко і однозначно задаючих процес рішення задачі у всіх деталях.
Будь-яке складне завдання можна звести до виконання кінцевого числа простіших завдань.
Для багатьох завдань існують певні правила, що пояснюють виконавцеві, як вирішувати дану задачу.
-
Рецепти приготування їжі,
-
Правила користування електроприладами,
-
Правила складання і віднімання в стовпчик.
Властивості алгоритма:
-
Дискретність - розбиття алгоритму на кроки;
-
Зрозумілість – кожна команда алгоритму має бути зрозуміла виконавцеві;
-
Результативність - здобуття результату за кінцеве число кроків;
-
Масовість – використання алгоритму для вирішення однотипних завдань.
-
Формальність – можливість виконувати команди механічно. Ця властивість дозволяє доручити виконання алгоритмів роботам, комп'ютерам і іншим пристроям.
Способи опису алгоритму:
-
Словесний (письмово або усно);
-
Графічний (стрілками, малюнками, блок – схемами);
-
Програмний.
Задача. Переправа.
До берега річки, де був човен, що вміщає лише двох чоловік, підійшли два розбійники і два мандрівники. Розбійники не наважувалися напасти на мандрівників. У випадку якщо на березі залишиться один мандрівник і два розбійники, вони нападуть на нього.
Як треба переправитися через річку розбійникам і мандрівникам, щоб останні змогли уникнути нападу?
Позначення: П1 – перший мандрівник
П2 – другий мандрівник;
Р1 – перший розбійник;
Р2 – другий розбійник;
Скажіть, чи складали ми алгоритм? А яким способом?
Графічний опис алгоритму. Блок-схема.
Види алгоритмів:
-
Лінійний – містить декілька кроків і всі кроки виконуються послідовно один за одним;
-
Розгалуження– порядок виконання кроків змінюється залежно від деяких умов;
-
Циклічний – певна послідовність кроків повторюється кілька разів залежно від заданої величини (параметра циклу).
Алгоритмічна задача. Завдання. Вовк, коза и капуста.
Старий повинен переправити на човні через річку вовка, козу і капусту. Човен може витримати лише старого і одного «пасажира». У якому порядку старий перевезе «пасажирів»? Не забудь, що вовк може з'їсти козу, а коза – капусту. Знайди два варіанти рішення.
Скажіть, чи складали ми алгоритм? А яким способом?
Приклад.
Задача: Обчислити середнє арифметичне 3-х чисел.
Виконайте завдання:
-
Підведення підсумків.
Закінчить речення:
Алгоритм – це…
Основні властвості алгоритма…:
Алгоритми можно записати такими способами…
Основные структури алгоритмів…
-
Домашнє завдання.
-
Вивчити конспект
-
Скласти словесним способом алгоритм приготування чаю.
-
Скласти блок-схему обчислення значення виразу y=x-48z.
|
Категория: Відкриті уроки | Добавил: nano4ka_89 (21.10.2016)
|
Просмотров: 367
| Рейтинг: 0.0/0 |
| |
 |  |  |
|
Вхід на сайт |
|
 |
Пошук |
|
 |
|