Вітаю у Ольги!
Главная
Вход
Регистрация
Середа, 18.06.2025, 11:46Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайта

Категорії розділу
Відкриті уроки [4]
"Кодування даних" для 5 класу [3]

Наше опитування
Оцініть мою роботу
Всього відповідей: 14

Главная » Статьи » Відкриті уроки

Урок в 9 класі

Тема. Основи алгоритмізації. Визначення алгоритма.

Цель:  -- дати визначення алгоритма, виконувача та системи команд виконувача, розглянути властивості та види алгоритмів, а також способи опису алгоритмів, навчитися складати блок-схеми для лінійних алгоритмів;

            --формувати навички складання та запису блок-схем;

            -- виховувати в учнях акуратність, посидючість.


    Обладнання:  комп’ютерний клас (10 комп’ютерів, операційна система Windows), навчальна презентація.

   Тип   заняття: ведення нових знань.

Хід  заняття:

І. Організаційний момент.

ІІ. Виклад нового матеріала.

Етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера:

  • Постановка завдання

  • Побудова математичної моделі

  • Розробка алгоритму

  • Складання програми на мові програмування

  • Тестування програми

  • Аналіз результатів

Бліц-опитування «На вашу думку?»

  1. Що таке алгоритм?

Це послідовність дій.

  1. Для кого?

Для виконавця.

  1. Хто такий виконавець?

Той, хто виконує команди алгоритма.

Запишіть визначення:

  • Виконавець  - це об’єкт, який може виконувати певний набір команд. (людина, тварина, робот, комп’ютер).

  • Система команд виконавця – це всі команди, які виконавець вміє виконувати.

  • Середовище виконавця –обстановка, в якій функціонує виконавець.

Алгоритм – це кінцева система команд, адресованих виконавцеві, чітко і однозначно задаючих процес рішення задачі у всіх деталях.

Будь-яке складне завдання можна звести до виконання кінцевого числа простіших завдань.

Для багатьох завдань існують певні правила, що пояснюють виконавцеві, як вирішувати дану задачу.

  1. Рецепти приготування їжі,

  2. Правила користування електроприладами,

  3. Правила складання і віднімання в стовпчик.

 

Властивості алгоритма:

  • Дискретність - розбиття алгоритму на кроки;

  • Зрозумілість – кожна команда алгоритму має бути зрозуміла виконавцеві;

  • Результативність  - здобуття результату за кінцеве число кроків;

  • Масовість – використання алгоритму для вирішення однотипних завдань.

  • Формальністьможливість виконувати команди механічно. Ця властивість дозволяє доручити виконання алгоритмів роботам, комп'ютерам і іншим пристроям.

Способи опису алгоритму:

  • Словесний (письмово або усно);

  • Графічний (стрілками, малюнками, блок – схемами);

  • Програмний.

Задача. Переправа.

      До берега річки, де був човен, що вміщає лише двох чоловік, підійшли два розбійники і два мандрівники. Розбійники не наважувалися напасти на мандрівників. У випадку якщо на березі залишиться один мандрівник і два розбійники, вони нападуть на нього.

Як треба переправитися через річку розбійникам і мандрівникам, щоб останні змогли уникнути нападу?

Позначення: П1 – перший мандрівник                               

                    П2 – другий мандрівник;                       

                    Р1 – перший розбійник;

                    Р2 – другий розбійник;

 

 

 

Скажіть, чи складали ми алгоритм? А яким способом?

Графічний опис алгоритму. Блок-схема.

Види алгоритмів:

  1. Лінійниймістить декілька кроків і всі кроки виконуються послідовно один за одним;

  2. Розгалуженняпорядок виконання кроків змінюється залежно від деяких умов;

  3. Циклічнийпевна послідовність кроків повторюється кілька разів залежно від заданої величини (параметра циклу).

 

Алгоритмічна задача. Завдання. Вовк, коза и капуста.

Старий повинен переправити на човні через річку вовка, козу і капусту. Човен може витримати лише старого і одного «пасажира». У якому порядку старий перевезе «пасажирів»? Не забудь, що вовк може з'їсти козу, а коза – капусту. Знайди два варіанти рішення.

 

Скажіть, чи складали ми алгоритм? А яким способом?

Приклад.

Задача: Обчислити середнє арифметичне 3-х чисел.

Виконайте завдання:

  1. Підведення підсумків.

Закінчить речення:

Алгоритм – це…

Основні властвості алгоритма…:

Алгоритми можно записати такими способами…

Основные структури алгоритмів…

  1. Домашнє завдання.

    1. Вивчити конспект

    2. Скласти словесним способом алгоритм  приготування чаю.

    3. Скласти блок-схему обчислення значення виразу y=x-48z.

Категория: Відкриті уроки | Добавил: nano4ka_89 (21.10.2016)
Просмотров: 367 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Інформатика для всіх
  • Методичний портал
  • Національна освітня платформа "Всеосвіта"
  • Олімпіада з інформатики